Vilken härlig dag vi fick tillsammans! Under en solig och fin vårdag samlades 24 hundar, samtliga retrieverraser, cocker- och springer spaniel.  Alla klasser representerade, för ett tränings-WT i vackra Ransjön.

Dagen bjöd på många duktiga hundar och engagerade förare, men också på mycket skratt, värme och gemenskap. Extra roligt var att se flera nya ansikten – och att nya bekantskaper knöts, vilket är minst lika värdefullt som själva träningen.

Sammanfattningsvis blev det ett mycket lyckat evenemang!

Ett stort och varmt tack riktas till Anette Axelsson, som var huvudansvarig och såg till att dagen blev så väl genomförd.

Text: Birgitta Magnusson, ordförande och funktionär

**************************************************************************************

Beskrivning från ett träningsgäng som beskriver dagen så fint.

När SSRK arrangerade ett tränings-WT den 11 april, var vi ett litet träningsgäng som nappa på detta och definitivt ville åka och testa på. 

Vårt träningsgäng består av personer som hittade varandra när vi köpte labradorvalpar från samma kull för lite drygt 2 år sen. Sen dess har vi hållit ihop och det har även tillkommit fler som vill träna med oss. Nu träffas vi regelbundet och tränar och går på kurs ihop vilket är både kul och mycket givande. 

Vi har alla siktet på att starta på WT NKL under året, så när vi såg den här möjligheten att få prov hjälp tvekade vi inte att anmäla oss. 

Väl samlade på morgonen den 11/4 vid Ransjön, infann sig ett lugn i mig, samtidigt som jag var förväntansfull. Hur skulle jag och min hund hantera den här situationen? Kaos eller succé, eller något däremellan? Det var ca 25 ekipage på plats och vi startade med att ha en genomgång, utlottning av startnummer och det kloka medskicket att ”vi inte behövde vara nervösa, vi ska bara ut och hämta in tygpåsar.”

Upplägget var så att det var tre stationer med domare på plats vid varje, som tog emot och sen gav feedback. På två av stationerna som bestod av enkelmarkeringar gick det ganska snabbt. Den tredje var lite mer utmaning och tog då lite längre tid. Vi ficka alla dock bra råd och tips vid varje station, på vad just vi kunde jobba vidare med och vad som såg bra ut. 

Ett stort plus var den bra gemenskap och den trevliga stämningen som rådde hela dagen. Väldigt trevligt folk och det kändes mycket uppskattat. 

Vi hoppas det blir fler liknande träningar framöver!

Text: Sofia Nibblén Berndtsson/Milas ihop med träningskompisarna Anna Pettersson/Zorro, Frida Klevejärn/Magnolia och Gabriella Fridman/Meija